Odkaz na mapu

První den – příchod na chatu Skalka

Výchozím bodem pro přechod Beskyd je železniční stanice v Mostech u Jablunkova. Odtud po příjezdu stoupáte po červené turistické značce 4 km k horské chatě Skalka. Cesta začíná mezi domky a chatami a cca po 1 km pokračuje lesem kamenitou stezkou. Čeká Vás příjemná trasa, kde se střídají výhledy do údolí Jablunkovského průsmyku s dominantou Gírové (840m.n.m.), na hřeben Těšínských Beskyd, polskou Ochodzitou (895m) a v závěru výstupu také na hřeben Malé Fatry. Pokud budete mít štěstí na samotě Kyčera je k vidění stádo pasoucích se koní.Po zhruba jednu hodinu trvajícím výšlapu a překonání 400 výškových metrů dorazíte k první zastávce vaší cesty – chatě Skalka, kde Vás čekají chataři Pepa a Roman a také první večeře na největší ze zúčastněných chat, která je známá pohnutou historií, výtečnou domácí kuchyní a skvělou večerní atmosférou

Druhý den – jdeme na chatu Kamenitý

Po snídani na chatě Skalka se vydáte na 20 km dlouhou túru. Budete pokračovat po červené turistické značce po hřebeni mírně stoupavým terénem kolem rozhledny u Kamenné chaty, podél státní hranice až na vrchol Velkého Polomu (1067 n.m.) s hlubokými výhledy na údolí Lomné. Z této kóty (výhled až na Lysou horu) sestoupíte ke kapli na Muřinkovém vrchu (950 m) a pokračujete stále po červené přes Burkov vrch (1032m) a Čuboňov (950m) k rozcestníku Pod Malým Polomem – sedlo. Odtud se vydáte po modré na Kozí hřbet –Václavičky, kde se Vám výhledy  otočí na celou dosud prošlou trasu. Změníte opět barvu na červenou a pokračujete přes chatu Slavíč (910m) až na Babí vrch, kde se po cca 1 km žluté dostanete na chatu Kamenitý (800m). Přivítá Vás chatař Kamil a kromě stylové terasy a výborné kuchyně, také jeden z nejkrásnějších pohledů do údolí Lomné, prales Mionší a východisko této etapy Skalku s Velkým Polomem.

Třetí den – a dál na chatu Prašivou

S nově nabytou energií a elánem se vrátíte od chaty Kamenitý zpět po žluté na Babí vrch rozcestí a vydáte se doprava po červené na Kalužný – rozcestí a dále pokračujete po červené až na chatu Prašivá. Nejprve lesní cestou, kterou vystřídá otevřená krajina s nádherným výhledem na velký masiv Slavíče a za dobré viditelnosti až na vrcholky Malé Fatry a Vysokých Tater. Dále vystoupáte na nejvyšší bod trasy – Ropice (1083 m.n.m.) a budete míjet chatu Ropička a chatu Kotař. Odtud postupně vystoupáte na vrchol Velké Prašivé, kde ke konci túry při sestupu budete mít šanci pořídit si jedinečnou fotku na několika místech hřebene. Cvak….a za každou chvíli se objeví cíl Vaší cesty – chata Prašivá s maskotem medvědem.