Odkaz na mapu

První den – příchod na chatu Skalka

Výchozím bodem pro přechod Beskyd je železniční stanice v Mostech u Jablunkova. Odtud po příjezdu stoupáte po červené turistické značce 4 km k horské chatě Skalka. Cesta začíná mezi domky a chatami a cca po 1 km pokračuje lesem kamenitou stezkou. Čeká Vás příjemná trasa, kde se střídají výhledy do údolí Jablunkovského průsmyku s dominantou Gírové(840m.n.m.), na hřeben Těšínských Beskyd, polskou Ochodzitou (895m) a v závěru výstupu také na hřeben Malé Fatry. Pokud budete mít štěstí na samotě Kyčera je k vidění stádo pasoucích se koní.Po zhruba jednu hodinu trvajícím výšlapu a překonání 400 výškových metrů dorazíte k první zastávce vaší cesty – chatě Skalka, kde Vás čekají chataři Pepa a Roman a také první večeře na největší ze zúčastněných chat, která je známá pohnutou historií, výtečnou domácí kuchyní a skvělou večerní atmosférou.

Speciality chaty – Hovězí líčka na víně, Myslivecký bigos

Druhý den – jdeme na chatu Kamenitý

Po snídani na chatě Skalka se vydáte na 20 km dlouhou túru. Budete pokračovat po červené turistické značce po hřebeni mírně stoupavým terénem kolem rozhledny u Kamenné chaty, podél státní hranice až na vrchol Velkého Polomu (1067 n.m.) s hlubokými výhledy na údolí Lomné. Z této kóty (výhled až na Lysou horu) sestoupíte ke kapli na Muřinkovém vrchu (950 m) a pokračujete stále po červené přes Burkov vrch (1032m) a Čuboňov (950m) k rozcestníku Pod Malým Polomem – sedlo. Odtud se vydáte po modré na Kozí hřbet –Václavičky, kde se Vám výhledy  otočí na celou dosud prošlou trasu. Změníte opět barvu na červenou a pokračujete přes chatu Slavíč (910m) až na Babí vrch, kde se po cca 1 km žluté dostanete na chatu Kamenitý (800m). Přivítá Vás chatař Kamil a kromě stylové terasy a výborné kuchyně, také jeden z nejkrásnějších pohledů do údolí Lomné, prales Mionší a východisko této etapy Skalku s Velkým Polomem.

Speciality chaty – Kančí na šípkové, Jelení gulášek

Třetí den – a dál na chatu Prašivou

S nově nabytou energií a elánem se vrátíte od chaty Kamenitý zpět po žluté na Babí vrch rozcestí a vydáte se doprava po červené na Kalužný – rozcestí a dále pokračujete po červené až na chatu Prašivá. Nejprve lesní cestou, kterou vystřídá otevřená krajina s nádherným výhledem na velký masiv Slavíče a za dobré viditelnosti až na vrcholky Malé Fatry a Vysokých Tater. Dále vystoupáte na nejvyšší bod trasy – Ropice (1083 m.n.m.) a budete míjet chatu Ropička a chatu Kotař. Posledních pár kilometrů terén příjemně klesá a vy máte ke konci túry šanci pořídit si jedinečnou fotku na hřebeni. Cvak….a za každou chvíli se objeví cíl Vaší cesty – chata Prašivá s maskotem medvědem. Michal a Martin, chataři srdcem a duší, Vás pozvou k jedinečnému pobytu v nově zrekonstruované chatě. A mimochodem nezapomeňte ochutnat bylinný likér místní výroby – Medvědici z Prašivé a chýrné Borůvkové knedlíky…